Vasárnap délelőtt kaptunk egy hívást az egyik budapesti kerületből. Két apró gyermekkel ért haza az anyuka a bevásárlásból. Az ajtón a zárat, amit reggel csak behúzott maga után és azt hitte, hogy nem hagyta a kulcsot belül a zárban, nem tudta kinyitni. Telefonon hívta zárszerelő cégünket.
Megígértük, hogy hamarosan, amint a szerelő végez az előző címen, el tudjuk indítani, hogy segítsen a problémán. Nem volt annyira sürgős a segítség, mert a nagymama a közelben lakott. Unokák még örültek is, mert el tudták mesélni ezt a nem mindennapi történetet a nagymaminak.
Ügyfelünk azt kérte, hogy a szerelő érkezése előtt 20-30 perccel korábban hívjuk fel őt, hogy kényelmesen felöltöztethesse a gyerekeket és időben a ház előtt legyenek.
Szinte egyszerre érkeztek meg szerelő és ügyfél. Munkatársunk szakszerűen kinyitotta az ajtón a zárat. Közben próbált tanácsot adni a kedves hölgynek. Annak érdekében, hogy legközelebb ne kerülhessen ilyen kellemetlen helyzetbe, egy praktikus megoldásra hívta fel a figyelmét zárszerelőnk.
Úgynevezett pánikfunkciós zárbetétet javasolt beszerelni. Tájékoztatta ügyfelünket a zárbetét működéséről, előnyeiről.
A lényege az, hogy akkor is ki lehet nyitni a zárat kívülről, ha belül benne van a másik kulcs. Ez a megoldás olyan esetben is praktikus, ha esetleg valaki rosszul lesz, elesik a lakásban, nem tud az ajtóig eljutni, hogy kinyissa. Mivel ügyfélnél mindig van tartalék kulcs, megköszönte a tanácsot és az ötletet. Körülbelüli árat kérdezett a betéttel kapcsolatban, mivel megfelelőnek találta, megrendelte a zárbetétet.
Szerelőnk kicserélte a zárbetétet. Így a kívülről gombos megoldás is megmaradhatott, amihez ügyfél ragaszkodott, mert így szokta meg.
A számla kiállításával véget is ért a kolléga látogatása a helyszínen, mindez nem tartott összesen 30 percig.
Szerelőnk még kifelé jövet hallotta, hogy a gyerekek ismét hívták a nagymamát, hogy ezt a részét is elmeséljék a történetnek. Azt is azonnal megbeszélték, hogy mikor találkoznak, hogy kulcsot tudjanak adni az új zárbetéthez.