Tavaszi ajtómentésre indultunk a Zárszerviz-Budapesttől. Márciusban vett fel diszpécserünk egy nyitás-zárcserével kapcsolatos címet. Előre gondolkoztak ügyfeleink, így két nappal a kiszemelt nap előtt már konkrét időpontot tudtunk megbeszélni.
Zárszerelő kollégánk – a megfelelő szerkezettel felszerelkezve – időben elindult a címre. Ez egy külterületen lévő, helyrajzi számmal rendelkező ingatlan volt. Útban a címre kollégánk sajnos elvétett egy kanyart és rátévedt a szántóföldre. Előző napokban sokat esett az eső, a talaj teljesen felázott. Igaz, csak pár métert haladt rajta, de aztán sem előre, sem hátra nem mozdult az autó, elsüllyedt a sárban.
Miután szerelőnk erről értesítette a diszpécsert, ő azonnal hívta az ügyfelet. Elmondtuk, hogy mi is történt és szíves türelmét kértük. Ügyfelünk maximális megértést tanúsított, sőt, ő is próbált segíteni. Az igazi segítség egy négy kerék meghajtású terepjáró lett volna vagy egy traktor.
Autómentéssel foglalkozó alvállalkozó kolléga a cégünknél is van, de ebben az esetben ő nem tudott segíteni. Az ő autója ugyanúgy beleragadt volna a sárba, mint a szerelő autója.
Sok sikertelen próbálkozásunk után kedves ügyfelünk sietett a segítségünkre. Arról értesített minket, hogy a helyi kapcsolatait igénybe véve – pedig csak nyaralója van faluban, nem állandó lakos – sikerült egy traktorost találnia,aki segít.
Szerelőnk traktoros Józsi bácsi segítségével hamar ki tudott szabadulni a sártenger fogságából.
Sietett a címre, ahol már nagyon várták. Az ajtót roncsolásmentesen ki tudta nyitni kollégánk és a szerkezetet is szakszerűen kicserélte a megfelelő méretűre.
A papírok kitöltése és a számla kiállítása után szerelőnk elköszönt, megköszönve a háziak segítségét.
Így a következő címre is időben oda tudott érni kollégánk. Annak a családnak sem kellett feleslegesen várakozni.
Ez a tanulságos eset is bizonyítja, ha az emberek nem zárkóznak el attól, hogy kölcsönösen segítsenek egymáson, mindenki többre halad. Szerencsére általánosan ez a tapasztalat, az ellenkező eset ritkán fordul elő.